幽遊白書って?What is Yu Yu Hakusho?

・幽遊白書とは、冨樫義博による日本の格闘漫画で、およびそれを原作にしたアニメや映画などの派生作品です。物語は、交通事故で死んだ不良少年・浦飯幽助が霊界探偵として生き返り、仲間たちと共に人間界や魔界で起こる様々な事件や戦闘に挑む姿を描いています

幽遊白書は、星座をモチーフにした聖衣と呼ばれる鎧や、小宇宙と呼ばれる生命エネルギー、ギリシア神話をベースにした世界観などが魅力で、1980年代から1990年代にかけて日本では大きな人気を博しました。また、海外でも多くの国や地域で放送され、世界的なファン層を持ちます。漫画やアニメは何度もリメイクされ、最新作は2023年からNetflixで配信される予定です

浦飯幽助は学校もろくに行かない不良でした。ある日、車に轢かれそうになっていた子供を助けたけど、自分は死んでしまいました。でも、幽助の死は霊界にとって予想外の出来事でした。幽助は生き返るための試練を受けることになりました。その試練は、人の心を映す霊界獣の卵を孵すことでした。

幽助は霊体として地上をさまよっていました。そこで出会ったのが霊界案内人のぼたんでした。ぼたんは幽助に色々なことを教えてくれました。ぼたんと一緒に幾つかの事件を解決した後、幽助は生き返ることができました。でも、その代わりに霊界探偵として働くことになりました。

霊界探偵として働くうちに、幽助は色々な人や妖怪と出会いました。霊感の強い同級生の桑原和真や、当初は敵だった妖怪の蔵馬や飛影などです。彼らは幽助の仲間になりました。彼らは人間界や魔界で起こる悪事や戦闘に立ち向かいました。

幽助たちは暗黒武術会という妖怪たちの大会に参加しました。そこでは強力な敵やライバルが待っていました。幽助たちは必死に戦って勝ち進みました。でも、傷ついたり仲間を失ったりしました。幽助たちは霊力という力を使って戦いました。霊力は心の力でした。幽助たちは霊力を高めて、必殺技を出しました。幽助の必殺技は霊丸でした。すごく強かったです。

幽助たちは暗黒武術会の後も、色々な事件に巻き込まれました。魔界と人間界を繋ぐ扉が開こうとしていたり、魔界の王を決めるトーナメントが開かれたりしました。幽助は自分が魔族の血を引いていることも知りました。幽助たちは強大な敵や仲間と戦いました。そして、人間界や魔界の平和を守りました。

幽助たちはそれぞれの未来に向かって歩き始めました。彼らは霊界探偵として誇りを持っていました。彼らは仲間と呼べる人たちを得ました。」

 

©幽遊白書

 

・Yu Yu Hakusho is a Japanese martial arts manga created by Yoshihiro Togashi, and it has spawned derivative works such as anime and movies based on the original. The story revolves around delinquent teenager Yusuke Urameshi, who is brought back to life as a spirit detective after dying in a traffic accident. It portrays his journey alongside his companions as they confront various incidents and battles in the human and demon worlds.

Yu Yu Hakusho captivated audiences in Japan during the 1980s and 1990s, thanks to its appealing elements such as armors called "Clothes" inspired by constellations, life energy known as "Spirit Energy," and a world view based on Greek mythology. It also gained a significant international following, with broadcasts in many countries and regions. The manga and anime have been remade multiple times, with the latest installment set to be streamed on Netflix from 2023.

"Yusuke Urameshi was a delinquent who barely attended school. One day, he saved a child from being hit by a car but ended up dying himself. However, Yusuke's death was an unexpected event for the Spirit World. He was given the opportunity to undergo trials to come back to life. The trials involved hatching a Spirit Beast's egg that reflected the hearts of humans.

Yusuke wandered the earth as a spirit. It was there that he met Botan, a guide from the Spirit World. Botan taught Yusuke many things. After solving several cases with Botan's help, Yusuke was able to return to life. However, in exchange, he was tasked with working as a spirit detective.

As a spirit detective, Yusuke encountered various humans and demons. Among them were his classmate Kuwabara, who had a strong sixth sense, and initially, his enemies, Kurama and Hiei, who were demons. They became Yusuke's comrades, and together, they confronted evil deeds and engaged in battles in the human and demon worlds.

Yusuke and his friends participated in the Dark Tournament, a competition for demons. Powerful enemies and rivals awaited them there. They fought desperately and advanced through the tournament. However, they suffered injuries and lost comrades along the way. Yusuke and his friends fought using their power called "Spirit Energy." Spirit Energy was the power of their hearts. They honed their Spirit Energy and unleashed their finishing moves. Yusuke's finishing move was the Spirit Gun, and it was incredibly powerful.

Even after the Dark Tournament, Yusuke and his friends were involved in various incidents. There were attempts to open a gateway between the demon and human worlds, and a tournament was held to determine the ruler of the demon world. Yusuke also learned that he had demon blood in his veins. They fought formidable enemies and their own comrades. And they protected the peace of the human and demon worlds.

Yusuke and his companions began walking toward their respective futures. They took pride in being spirit detectives. They gained people they could call friends."