聖闘士星矢って?What is Saint Seiya?

・聖闘士星矢とは、車田正美による日本の格闘漫画で、およびそれを原作にしたアニメやゲームなどの派生作品です。物語は、神話の時代から女神アテナに仕える聖闘士と呼ばれる戦士たちが、地上の覇権を争う神々や悪の勢力と戦う姿を描いています

聖闘士星矢は、星座をモチーフにした聖衣と呼ばれる鎧や、小宇宙と呼ばれる生命エネルギー、ギリシア神話をベースにした世界観などが魅力で、1980年代から1990年代にかけて日本では大きな人気を博しました。また、海外でも多くの国や地域で放送され、世界的なファン層を持ちます。漫画やアニメは何度もリメイクされ、最新作は2021年から配信されています

「地球は神々の争いに巻き込まれていました。人々は平和を守るために女神アテナに仕える戦士たちを信じていました。その戦士たちは聖闘士と呼ばれていました。聖闘士は星座の形をした鎧を着て戦っていました。その鎧は聖衣と呼ばれていました。聖衣は青銅・白銀・黄金の3種類がありました。黄金の聖衣が一番強くてかっこよかったです。

そんな中、天馬星座の星矢という少年が現れました。星矢はギリシアで厳しい修行をして聖闘士になりました。星矢は日本に帰ってきて、他の青銅聖衘士たちと一緒に戦うことになりました。彼らは城戸沙織という女性が本当はアテナだと知りました。沙織は自分がアテナだと知らなかったんです。沙織は悪い人たちに狙われていました。

星矢たちは沙織を守るために悪い人たちと戦いました。悪い人たちは暗黒聖闘士や白銀聖闘士や黄金聖闘士でした。彼らは教皇やポセイドンやハーデスという強力な敵の手先でした。教皇やポセイドンやハーデスは神々でしたが、地上を支配しようとしていました。

星矢たちは悪い人たちと一生懸命戦って勝ちました。でも、傷ついたり仲間を失ったりしました。星矢たちは小宇宙という力を使って戦いました。小宇宙は心の力でした。星矢たちは小宇宙を高めて、必殺技を出しました。星矢の必殺技はペガサス流星拳でした。すごく速くて強かったです。

星矢たちは最後に教皇やポセイドンやハーデスと戦いました。彼らは神々でしたが、星矢たちは勇気と友情と愛で立ち向かいました。そして、沙織の力も借りて、神々を倒しました。沙織は聖闘士たちのことを大切に思っていました。沙織は地上の平和のために自分の命も惜しみませんでした。

星矢たちは沙織と一緒に地上の平和を守りました。彼らは聖闘士として誇りを持っていました。彼らはアテナの聖闘士と呼ばれていました。」

 

©聖闘士星矢

・Saint Seiya is a Japanese martial arts manga created by Masami Kurumada, and it has spawned derivative works such as anime and games based on the original. The story depicts the battle between the warriors known as the Saints, who serve the goddess Athena, and the gods and forces of evil vying for supremacy on Earth, starting from the age of mythology.

Saint Seiya captivated audiences in Japan during the 1980s and 1990s, thanks to its appealing elements such as the armors called "Cloths" inspired by constellations, the life energy known as "Cosmo," and the world view based on Greek mythology. It also gained a significant international following, with broadcasts in many countries and regions. The manga and anime have been remade multiple times, with the latest installment being streamed since 2021.

"Earth was caught in the midst of a conflict between the gods. People believed in the warriors who served the goddess Athena to protect peace. These warriors were called Saints. They fought wearing armors shaped like constellations, known as Cloths. The Cloths came in three types: Bronze, Silver, and Gold. The Gold Cloths were the strongest and the coolest.

Amidst this, a young boy named Seiya, hailing from the Pegasus constellation, appeared. Seiya underwent rigorous training in Greece and became a Saint. He returned to Japan and joined forces with other Bronze Saints. They discovered that a woman named Saori Kido was actually Athena, although she was unaware of her true identity. Saori was being targeted by malicious individuals.

Seiya and his companions fought against the evildoers to protect Saori. The villains included the Black Saints, Silver Saints, and Gold Saints, who served as pawns for powerful enemies like the Pope, Poseidon, and Hades. The Pope, Poseidon, and Hades were gods who sought to dominate the Earth.

Seiya and the others fought valiantly against the evildoers, but they suffered injuries and lost comrades along the way. They utilized a power called "Cosmo" to battle. Cosmo was the power of one's heart. They raised their Cosmo and unleashed their finishing moves. Seiya's finishing move was the Pegasus Ryu Sei Ken (Pegasus Meteor Fist). It was incredibly fast and powerful.

In the end, Seiya and his companions confronted the Pope, Poseidon, and Hades. Although they were gods, Seiya and the others stood against them with courage, friendship, and love. With the help of Saori's power, they defeated the gods. Saori held the Saints dear to her heart and spared no effort to protect the peace on Earth, even risking her own life.

Seiya and his companions, together with Saori, safeguarded peace on Earth. They took pride in being Saints and were known as Athena's Saints."