さかなくん(絵本)って?What is Sakana-kun (picture book)?

 

さかなくん(絵本)しおたにまみこ

さかなくんは、さかなです。でも、人間の子供と同じように小学校に通っています。水の中で暮らすために、特別な服やヘルメットを着ています。さかなくんは、小学校が好きです。友だちと一緒に勉強したり遊んだりします。でも、体育の時間だけは嫌いです。なぜなら、さかなくんは走るのが苦手だからです。

ある日、体育の時間に先生が「今日はマラソン大会だよ」と言いました。さかなくんはとても困りました。走るのが苦手なのに、どうやってマラソンをするのでしょうか?さかなくんは、友だちや先生に助けを求めました。すると、みんながさかなくんを応援してくれました。さかなくんは、みんなの応援に力をもらって、マラソンに挑戦しました。

さかなくんは、マラソンを走りきることができるのでしょうか?さかなくんは、どんな気持ちになるのでしょうか?この絵本では、さかなくんの冒険と成長を楽しく読むことができます。さかなくんの暮らす世界は、私たちと似ているけれども違っています。水の中で暮らすさかなくんの姿や工夫が、とても魅力的に描かれています。この絵本は、自分と違う人や物を受け入れることや、困難に立ち向かうことの大切さを教えてくれます。

この絵本は、しおたにまみこさんという絵本作家さんが書いています。しおたにまみこさんは、他にも『そらからきたこいし』や『やねうらべやのおばけ』という絵本を書いています。しおたにまみこさんの絵本は、不思議で楽しい世界を描いています。

さかなくんという絵本は、偕成社という出版社から出版されています。この出版社は、児童書をたくさん出版しています。この絵本は、2022年に出版されました。この絵本は、全国学校図書館協議会・選定図書(2022)やMOE絵本屋さん大賞3位(2022)という賞を受賞しています

さかなくんという絵本は、子供だけでなく大人も楽しめる素敵な絵本です。ぜひ読んでみてくださいね。

 

©しおたにまみこ

Sakana-kun (picture book) by Miko Shiota Sakana-kun is a fish. However, like a human child, they go to elementary school. They wear special clothes and helmets to live in the water. Sakana-kun likes elementary school. I study and play with my friends. But I hate gym time. This is because Sakana is not good at running. One day, during PE class, the teacher said, "Today is the marathon." Sakana was very troubled. How can you run a marathon if you don't like running? Sakana asked friends and teachers for help. Then, everyone cheered for Sakana-kun. Sakana-kun challenged the marathon with everyone's support. Will Sakana be able to run the marathon? How will Sakana-kun feel? In this picture book, you can enjoy reading Sakana-kun's adventures and growth. The world Sakana lives in is similar to ours, but different. The appearance and ingenuity of fish living in the water are drawn very attractively. This picture book teaches us the importance of accepting people and things that are different from ourselves and facing difficulties. This picture book is written by a picture book author named Mamiko Shiota. Ms. Mamiko Shiotani has also written other picture books such as Sora Kara Kita Koishi and Yane Urabeya no Haunted. Shiotani Mamiko's picture book depicts a mysterious and fun world. A picture book called Sakana-kun is published by a publisher called Kaiseisha. This publisher publishes many children's books. This picture book will be published in 2022. This picture book has won the National School Library Association Selected Book (2022) and MOE Picture Book Store Grand Prize 3rd place (2022). The Sakana-kun picture book is a wonderful picture book that can be enjoyed not only by children but also by adults. Please read it.