銀河鉄道999って?What is Galaxy Express 999?

・銀河鉄道999とは、1978年から1981年にかけてテレビアニメとして放送されたSF作品で、その前後にも映画やリメイク作品などが制作された人気シリーズです。物語は、機械の体を持つことで永遠の命を得られるという時代に、機械化された人間に両親を殺された少年・星野鉄郎が、謎の美女・メーテルと出会い、銀河鉄道という宇宙を走る列車に乗って、機械の体を手に入れることができる惑星・アンドロメダを目指すという壮大な冒険を描いています

銀河鉄道999は、戦闘シーンや人間ドラマ、SF的な設定などが豊富で、当時のアニメ作品としては斬新でした。また、子供だけでなく中高生や青年層にも人気があり、アニメブームの先駆けとなりました。映画やレコード、小説、漫画など様々なメディアで展開され、多くのファンを獲得しました

「地球では人間は機械の体に変えて永遠に生きられるようになっていました。でも、そんな人間にお母さんとお父さんを殺された少年がいました。その少年の名前は鉄郎でした。鉄郎は自分も機械の体に変えて復讐したいと思っていました。そんな時、鉄郎はメーテルという美しい女性と出会いました。メーテルは鉄郎に一緒に旅をしようと誘いました。旅の目的地はアンドロメダという星でした。そこでは無料で機械の体に変えてもらえると言われていました。鉄郎はメーテルと一緒に銀河鉄道という宇宙を走る列車に乗り込みました。銀河鉄道は色々な星に停まります。その星々で鉄郎は様々な出会いや別れを経験しました。そして、自分が本当に求めているものは何なのかを考えるようになりました。」

©銀河鉄道999

・Galaxy Express 999 is a popular science fiction series that aired as a television anime from 1978 to 1981. It was preceded and followed by movies and remake works. The story takes place in an era where one can attain eternal life by obtaining a mechanical body. Tetsuro Hoshino, a boy whose parents were killed by mechanized humans, encounters a mysterious woman named Maetel. Together, they embark on a grand adventure aiming for the planet Andromeda, where one can acquire a mechanical body, aboard a train called the Galaxy Express that travels through space.

"Galaxy Express 999" was innovative for its time, offering a rich blend of battle scenes, human drama, and science fiction settings. It gained popularity not only among children but also among middle and high school students and young adults, becoming a precursor to the anime boom. The series expanded across various media, including movies, records, novels, and manga, attracting a large fan base.

"On Earth, humans had the ability to transform into mechanical bodies and live eternally. However, there was a boy named Tetsuro who had his parents killed by such humans. Tetsuro himself wished to become a mechanical being and seek revenge. At that time, Tetsuro met a beautiful woman named Maetel, who invited him to travel together. The destination of their journey was a planet called Andromeda, where they said one could receive a mechanical body for free. Tetsuro boarded the Galaxy Express, a train that traveled through the universe, together with Maetel. The Galaxy Express made stops at various stars, where Tetsuro experienced numerous encounters and farewells. And thus, he began to ponder what he truly sought."